A A A K K K
для людей з порушеннями зору
Будильський заклад загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Лебединської міської ради Сумської області

Як попередити дитячі та підліткові самогубства

Дата: 18.10.2023 18:46
Кількість переглядів: 49

Фото без опису

Фото без опису

Фото без опису

 

Останнім часом, новинами шириться інформація про збільшення випадків самогубств серед молоді.

Ситуація, коли підліток чи молода людина сама винна в тому, що закінчує життя самогубством – зручний міф. Причини завжди зовнішні і вони різні – родина, оточення або суспільство.

Точкою відліку є виникнення проблеми, навіть якщо з точки зору дорослих вона «нікчемна». З цією проблемою немає куди або до кого йти чи звернутись.

Зазвичай коло спілкування обмежене – це родина та школа. І от коли немає ніде підтримки, єдиний вихід, як найпростіший - вирішення питання радикально.

‼️ Що зменшує вірогідність радикальних вчинків?

🔹Емоційній зв’язок та піклування в родині.

🔹Безумовне прийняття та готовність чути.

🔹Підтримка та розуміння в оточенні дитини.

🔹Впевненість у власних силах та адекватна самооцінка дитини.

🔹Є найближчі плани (дозвілля з батьками, поїздка до бабусі, святкування дня народження).

🔹Зрозумілі очікування (час разом з родиною, друзями, цікаве дозвілля або подальше навчання).

🔹Новий досвід, знання та спілкування з однолітками чи обмін досвідом з старшими.

Але як виявити, що у дитини пригнічений стан і вона потребує підвищенної уваги дорослих:

‼️ Основні ознаки:

🔹Безпідставна агресія, закривається в собі, віддаляється від друзів, батьків, частіше усамітнюється та поводиться не спокійно або навпаки, занадто байдуже реагує на все.

🔹Змінюються харчові уподобання, звички, відмовляється від улюблених страв та напоїв.

🔹Зміни та порушення сну.

🔹Зміна поведінки, намагання залагодити «минулі образи», просити пробачення.

🔹Роздає улюблені речі друзям.

🔹Відмовляється від улюбленого хоббі, занять.

🔹Ігнорує спілкування з друзями, зустрічі та час разом.

🔹Цікавиться тематикою смерті, задає неоднозначні питання філосовського змісту та наповнення, змінюються малюнки, контент для перегляду, музичні уподобання.

🔹Можуть з’являтись сліди самопошкодження на різних ділянках тіла.

🔹Заводяться розмови про відсутність сенсу життя та його нікчемність, дитина частіше плаче чи сумна.

🔹Обговорюється тема суїциду або його спроби.

🔹Можуть з’являтись погрози про скоєння суїциду у майбутньому або підготовка до нього.

🔹Змінюється та стає ризикованішою поведінка, виникають спроби їсти і пити неїстівне, перебування у недобудовах та різних небезпечних місцях.

🔹Виникає цікавість до психоактивних речовин, ліків, алкоголю, зброї.

‼️ Чого НЕ можна робити та як попередити ймовірність радикальних дій?

✅Треба розповідати, що помилки – це нормально. І варто їх сприймати як досвід. Можна навести приклад маленької дитини, коли вона вчиться ходити. Падає сотні разів, але вона не припиняє намагатись навчитись спочатку впевнено стояти, а потім і ходити.

✅Пояснювати, що дорослість це про відповідальність, але й неймовірно захоплююче та цікаво. Діти та підлітки від постійного тиску та обов’язків дорослого світу банально бояться дорослішати. Часто власними вчинками та життям саме це демонструють і транслюють дорослі.

✅Говорити про те, що це нормально, коли є сумніви та вагання і деколи відчуття самотності. Ми так стаємо мудрішими, через засвоєння нового та пошук відповідей. Іноді варто зупинитись та усамітнитись, щоб почути себе, свої думки, свої бажання та помріяти.

✅Прохання про допомогу це не прояв слабкості. Це нормально - шукати підтримки або поради, просити про допомогу, бо так відбувалося століттями, коли люди разом справляються та долають певні труднощі у різних ситуаціях. Це готовність почути про інший досвід та інші рішення і готовність прийняти допомогу у певних ситуаціях.

✅Вантаж очікування та сподівань від дорослих. У кожної людини свій досвід і він часто різний. Той факт, що в родині всі були лікарями дійсно цікавий, і саме тому може бути щось нове у пошуку свого життєвого шляху та професії.

✅Врахування особливостей розвитку кожної дитини. Постійно наголошуємо на тому, що всі діти різні і темпи розвитку та засвоєння інформації у всіх різні. Так, є речі, які можна визначати у середньому, але не варто очікувати від дитини те, що у її віці частіше нереально ніж ймовірно.

Шановні батьки, слідкуйте за поведінкою своїх дітей, спілкуйтеся з ними та спонукайте їх ділитися з Вами усіма своїми проблемами, щоб уникнути фатальних наслідків ❤️

За матеріалами експерта з дитячої безпеки Олени Лізвінської

Джерело: Батьківські секрети


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора