Рекомендації батькам учнів 5 класу
Правила спілкування з дитиною
Можна виражати своє невдоволення окремими діями дитини, а не дитиною в цілому.
Можна осудити дії дитини, але не її почуття, якими б протиправними вони не були.
Не вимагати від дитини неможливого чи важко здійсненного. Краще подивіться, що можна змінити в оточуючому середовищі.
Невдоволеність діями дитини не повинна бути постійною, інакше вона перестане сприйматися.
Намагайтесь не присвоювати собі емоційні проблеми дитини.
ЯК ВИЯВИТИ ПРИЧИНУ НЕСЛУХНЯНОСТІ
І ПОГАНОЇ ПОВЕДІНКИ?
Батькам слід звернути увагу на власні почуття. Переживання батьків – своєрідне дзеркало прихованих емоційних проявів дитини.
Якщо дитина бореться за увагу Ü у батьків виникає роздратування. |
Якщо йде протистояння волі батьків Ü то батьки відчувають гнів. |
Якщо причина поганої поведінки помста Ü то батьки відчувають образу. |
Якщо дитина переживає неблагополуччя Ü то батьки відчувають почуття безнадійності і відчаю. |
ТО ЩО Ж РОБИТИ ДАЛІ?
- Намагайтесь не реагувати звичним способом, тобто так, як чекає від Вас дитина.
- Якщо дитина розчарувалася в собі – перестаньте вимагати, «зведіть до нуля» свої претензії і очікування.
- Заохочуйте її, помічайте найменший успіх, успіх окремої дитини.
- Не чекайте на швидкі результати. Шлях буде довгим і важким.
- Головне – направте свої зусилля на те, що свої негативні емоції перевести у конструктивне русло.
- Прийдеться змінити себе. Це єдиний шлях виховання «вашої» дитини.
- Дитина повинна повірити в щирість Ваших намірів, витримайте і це справжнє випробування.
Поради батькам
Дитина, яка зазнає менше образ, виростає людиною, що більше усвідомлює власну гідність. М. Чернишевський
1.Пам`ятайте, що навчання – один з найважчих видів праці, а розумові здібності й можливості дітей неоднакові.
2 Не слід вимагати від учня неможливого. Важко визначити, до чого він здатний та як розвинути його розумові здібності.
3. Навчання не сприяє розвиткові дитини, якщо воно вимагає від неї механічного заучування і не потребує напруження розумових сил, пізнавальної активності, мислення і дій.
4. Будьте милосердні до своїх дітей. Усуньте опіку, крик, насилля і наказовий тон. Вони спричиняють опір у дітей, психічні травми, пригнічують бажання й інтерес до навчання.
5. Розвивайте інтерес, інтелектуальні бажання, ініціативу й самостійність дитини у навчанні.
6. Запам`ятайте, що за науково обґрунтованими нормами над виконанням усіх домашніх завдань учні повинні працювати 3-5-х класів – до 2 годин. Навчіть дітей користуватися годинником і не дозволяйте їм сидіти над виконанням домашніх завдань більше встановленого часу, адже це позначиться на їхньому здоров`ї та розумовому розвитку.
7.Не примушуйте учня писати спочатку в чернетці й кількаразово переписувати виконане домашнє завдання – це призводить до перевтоми і відвертає дітей від навчання.
8.Не хвилюйтеся, якщо ваша дитина отримає за виконану роботу не таку оцінку, якої б ви хотіли. По-перше, оцінка відіграє виховну роль, а, по-друге, це не остання робота і не остання оцінка.
9.Дайте дитині можливість пережити радість успіху у навчанні, визначити індивідуальну стежку в розумовій праці.
10.Перевіряйте виконані дітьми домашні завдання, особливо на першому етапі навчання. Проте оцінюйте їх словами: «я задоволений», «я незадоволений». Додайте слово «дуже», і будьте певні – завтра ваша дитина дуже старатиметься, щоб ви були задоволені нею.
11.Здоров`я дитини – тендітна споруда, й тримають її три «атланти»: спадковість, спосіб життя й середовище. Тому організуйте для своєї дитини правильний режим – зарядка, раціональне харчування, навчання й відпочинок. Подбайте про позитивний вплив середовища, в якому перебуває дитина.
12.Обов`язково помічайте і заохочуйте навіть найменші успіхи у навчанні та поведінці дітей.
13.Батько й мати – найкращі вихователі, які, за словами А.С.Макаренка, повинні впливати на поведінку своїх дітей навіть тоді, коли їх немає вдома. Пам`ятайте: дитина – це дзеркало життя своїх батьків. Як у краплині води відбивається сонце, так у дітях відбивається вся організація життя сім`ї, працьовитість, духовне багатство і моральна чистота матері й батька.
Рекомендації батькам учнів середніх класів щодо підготовки домашніх завдань
1. Намагайтеся створити умови, які полегшують навчання дитини:
-побутові;
-емоційні (демонструйте віру в дитину, не втрачайте надії на успіх, виявляйте терпіння, не ображайте в разі невдач);
-культурні (забезпечте дитину довідниками, словниками, посібниками, атласами, книгами зі шкільної програми; разом дивіться навчально-пізнавальні програми, обговорюйте побачене).
2. Слухайте свою дитину: нехай вона читає вголос, переказує те, що треба запам'ятати, перевіряйте знання за запитаннями в підручнику.
3. Регулярно ознайомлюйтеся з розкладом уроків, факультативів, гуртків, додаткових занять для контролю й надання можливої допомоги.
4. Діліться з дітьми знаннями з галузі, в якій маєте успіх.
5. Пам'ятайте, що в центрі уваги батьків повинна бути не оцінка, а знання, навіть якщо ними не можна скористатися сьогодні.
6. Не залишайте без уваги вільний час дитини. Не порівнюйте її успіхи з успіхами інших.